Οι γυναίκες στην STIHL στη Βραζιλία μπορούν να καταγράφουν ακατάλληλα σχόλια σε αυτοκόλλητα.

«Η διαφορετικότητα είναι σαν να προσκαλείς κάποιον σε ένα πάρτι. Η συμπερίληψη είναι σαν να του ζητάς να χορέψει» – αυτή είναι η βασική αρχή του προγράμματος ποικιλομορφίας της STIHL Βραζιλίας, «Πρόγραμμα Διαφοροποίησης – STIHL για Όλους» από το 2019. Το όνομα μεταφράζεται ως «STIHL για όλους». Η παρουσία και η ένταξη στον χώρο εργασίας γυναικών, ατόμων με αναπηρίες και μελών της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙΑ+, ανεξαρτήτως θρησκείας ή εθνικότητας, είναι ύψιστης σημασίας και μέρος της καθημερινής ζωής στην STIHL Brazil.

ΑΓΚΑΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ
Το βραζιλιάνικο πρόγραμμα ποικιλομορφίας χωρίζεται σε τέσσερις διαφορετικές πτυχές, οι οποίες λειτουργούν άρρηκτα και η καθεμία διαχειρίζεται από διαφορετικές ομάδες εργαζομένων: Φύλο, αναπηρία, εθνικότητα, ΛΟΑΤΚΙΑ+. Όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα, συμμετείχαν περίπου 100 υπάλληλοι της STIHL. Πλέον, ο αριθμός αυτός έχει ήδη αυξηθεί στους 200. Στόχος του προγράμματος, το οποίο διαχειρίζεται η Andreia de Borba de Souza (BR/PHD-sb), συνεργάτιδα του τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού, είναι να ρίξει περισσότερο φως στην ποικιλομορφία στο εργατικό δυναμικό και να αλλάξει τις απόψεις των ανθρώπων. «Πιστεύουμε ότι αυτό έχει θετικό αντίκτυπο στην εταιρεία», λέει ο 36χρονος. «Δημιουργούμε ένα ασφαλές και ανοιχτό περιβάλλον που βελτιώνει την αντίληψη της εταιρείας και επηρεάζει θετικά την αναζήτηση νέων ταλέντων και το πνεύμα καινοτομίας στη STIHL.»

HR Business Partner Andreia de Borba de Souza

ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΜΕ ΣΟΚΟΛΑΤΑ
Από το 2019, το πρόγραμμα έχει οργανώσει μια σειρά από δραστηριότητες και εκστρατείες με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις τέσσερις ομάδες. Τον Νοέμβριο, για παράδειγμα, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη σκέψη σε ζητήματα που σχετίζονται με την εθνοτική καταγωγή. Φέτος, η STIHL Βραζιλίας γιόρτασε τον μήνα της γυναίκας γύρω από την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στις 8 Μαρτίου. Όλες οι γυναίκες υπάλληλοι έλαβαν μια σοκολάτα με την επιγραφή «Tinha que ser mulher» (Τινί que ser mulher) τυπωμένη στην ετικέτα, που σημαίνει κάτι σαν: «Αυτή θα μπορούσε να είναι μόνο γυναίκα.» Ο Andreia de Borba de Souza εξηγεί τους λόγους πίσω από την καμπάνια: «Ρωτήσαμε τις γυναίκες υπαλλήλους μας ποιες φράσεις είχαν συναντήσει λόγω του φύλου τους και διαπιστώσαμε ότι οι ικανότητες των γυναικών υποτιμώνται ξανά και ξανά ή ότι η θηλυκότητά τους τονίζεται σε αρνητικό πλαίσιο».

Η ετικέτα στη σοκολάτα ήταν μια μορφή πρόκλησης και μια υπενθύμιση σε όλες τις γυναίκες υπαλλήλους ότι κάθε γυναίκα μπορεί να είναι εξίσου έξυπνη και δυνατή με κάθε άνδρα. «Προσκαλέσαμε επίσης γυναίκες εργαζόμενες από διάφορους τομείς της εταιρείας για να μιλήσουν για το πώς είναι να είσαι γυναίκα στην STIHL και πώς προόδευσαν στην καριέρα τους», εξηγεί η επικεφαλής του προγράμματος ποικιλομορφίας.

Eliane Barbosa Fortes

ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
«Είμαι χειρίστρια πολλαπλών λειτουργιών στο εργοστάσιο κινητήρων», λέει η Lisandra Rech Faber (BR/UMO-re)
Θεωρεί τον εαυτό της πρότυπο για τις γυναίκες στο εργοστάσιο που θέλουν να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους. Η Eliane Barbosa Fortes (BR/ZFG-fe), ειδικός σε χυτήρια, συμμετείχε επίσης στην καμπάνια: «Χαίρομαι που η δουλειά μου αναγνωρίζεται, καθώς γνωρίζω πόση ευθύνη συνοδεύουν τις αποφάσεις που παίρνω και χαίρομαι που γνωρίζω ότι είναι οι καλύτερες για τη STIHL.»

ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΕΝΕΡΓΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ
Παράλληλα με το «STIHL για όλους», το 2021 ξεκίνησε και στη Βραζιλία το «Σχολείο Διαφορετικότητας». Αυτό το εσωτερικό έργο επικεντρώνεται σε διευθυντές και επόπτες, εκπαιδεύοντάς τους και ευαισθητοποιώντας τους σε μια ποικιλία θεμάτων διαφορετικότητας. Μέχρι στιγμής, περίπου τα δύο τρίτα όλων των διευθυντών της STIHL Brazil έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευση. Κάποιοι ήταν σκεπτικοί στην αρχή, και ακριβώς με αυτές τις φωνές θέλει να ξεκινήσει η Andreia de Borba de Souza: «Όλοι πρέπει να γνωρίζουν τη σημασία και τη σημασία της ποικιλομορφίας και των ίσων ευκαιριών, ώστε να μπορούμε να είμαστε μια εταιρεία με ποικιλομορφία.» Οι διευθυντές έχουν να διαδραματίσουν έναν ιδιαίτερα κρίσιμο ρόλο στην επίτευξη αλλαγών.

Λισάντρα Ρεχ Φάμπερ

Οι εργαζόμενοι που έχουν παρακολουθήσει το Σχολείο Διαφορετικότητας λαμβάνουν ένα πολύχρωμο κορδόνι στο οποίο μπορεί να επισυναφθεί η εταιρική τους ταυτότητα. «Όλοι φορούν το κορδόνι με υπερηφάνεια», προσθέτει ο de Borba de Souza. «Τα σχόλια είναι σχεδόν πάντα θετικά και το πρόγραμμα χαίρει καθολικής αποδοχής σε όλη την εταιρεία.»

Η STIHL Brazil έχει έκτοτε γίνει μέρος ενός δικτύου διαφόρων εταιρειών που έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους για να προωθήσουν την ποικιλομορφία και να μάθουν η μία από την άλλη. «Είναι απαραίτητο οι εταιρείες σε όλο τον κόσμο να συνεχίσουν να αναζητούν τρόπους για να προωθήσουν την ποικιλομορφία και να δημιουργήσουν ένα εργασιακό περιβάλλον όπου όλοι βιώνουν την ίδια εκτίμηση και σεβασμό και είναι σε θέση να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους», λέει ο de Borba de Souza. Όπως λένε στην STIHL Βραζιλίας: «Θέλουμε να ζητήσουμε από τον κόσμο να χορεύει κάθε μέρα.»

ΜΠΟΡΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ