Waiblingen, 17/9/2019 | Δελτίο τύπου της εταιρείας
Ο Όμιλος STIHL πέτυχε έσοδα 2,8 δισεκατομμυρίων ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2019. Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 6,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Αν εξαιρούνταν οι επιπτώσεις των κυμαινόμενων συναλλαγματικών ισοτιμιών, η ανάπτυξη θα ήταν 4,8%. «Η αύξηση είναι κυρίως αποτέλεσμα της ισχυρότερης ζήτησης για προϊόντα με υψηλότερες τιμές.» Οι συνολικές πωλήσεις μονάδων αναπτύχθηκαν λιγότερο δυναμικά. «Παρ' όλα αυτά, καταφέραμε να αυξήσουμε περαιτέρω το μερίδιο αγοράς στον τομέα της βενζίνης», εξήγησε ο Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της STIHL, Δρ. Bertram Kandziora στη συνέντευξη Τύπου της εταιρείας στις 17 Σεπτεμβρίου.
Οι πωλήσεις ασύρματων ηλεκτρικών εργαλείων σημείωσαν διψήφια αύξηση, ενώ η ζήτηση για προϊόντα βενζίνης μειώθηκε ελαφρώς. «Ενώ δεν κάνουμε συμβιβασμούς ούτε στο ελάχιστο στην ανάπτυξη βενζινοκίνητων εργαλείων, ταυτόχρονα επιταχύνουμε το έργο μας στα ασύρματα προϊόντα», τόνισε ο Δρ. Bertram Kandziora. Οι επιχειρήσεις επηρεάστηκαν αρνητικά από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες του περασμένου έτους, με ορισμένες βασικές περιοχές να αντιμετωπίζουν εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες και πολύ λίγες βροχοπτώσεις, καθώς και από τη δύσκολη παγκόσμια οικονομική κατάσταση και τα εμπορικά εμπόδια. «Πολλοί έμποροι ήταν ακόμα πλήρως εφοδιασμένοι με προϊόντα από πέρυσι.» «Ως εκ τούτου, οι παραγγελίες για φέτος ήταν μάλλον μέτριες», δήλωσε ο Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου.
«Συνολικά, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους πετύχαμε μόνο μια μικρή αύξηση στις πωλήσεις μονάδων λόγω των δύσκολων συνθηκών πλαισίου. Η αποδυνάμωση της παγκόσμιας οικονομίας, οι αυξανόμενοι εμπορικοί περιορισμοί και οι ακόμη ασαφείς κανονισμοί για το Brexit δεν είναι ακριβώς ωφέλιμες για την επιχείρησή μας. Ωστόσο, υπάρχει κάποια απόκλιση από αυτό σε μεμονωμένες αγορές», ανέφερε ο Δρ. Kandziora. Η Δυτική Ευρώπη, καθώς και η Ανατολική Ευρώπη εκτός της Ρωσίας, κατέγραψαν θετική ανάπτυξη. Εδώ, οι πωλήσεις μονάδων ασύρματων προϊόντων ήταν ιδιαίτερα σημαντικές, αν και τα προϊόντα βενζίνης συνέβαλαν επίσης σε αυτήν την εξέλιξη. Οι χαμηλότερες πωλήσεις στη Ρωσία οφείλονταν κυρίως στα υψηλά επίπεδα αποθεμάτων από το προηγούμενο έτος. Αυτό οφείλεται στο ξηρό καλοκαίρι του 2018, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη χαμηλή αγοραστική δύναμη. Οι πωλήσεις μονάδων στην αγορά της Βόρειας Αμερικής ήταν ελαφρώς υψηλότερες από το επίπεδο του προηγούμενου έτους. Για τον Όμιλο STIHL, η Αφρική αποτελεί μια αγορά ανάπτυξης με μακροπρόθεσμες προοπτικές – ωστόσο, προς το παρόν, βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο σε απόλυτους όρους. Η εταιρεία σκοπεύει να εντείνει περαιτέρω τις πωλήσεις της στη Λατινική Αμερική. Το 2020, η STIHL άνοιξε τη δική της εταιρεία πωλήσεων στο Περού. Στις 31 Αυγούστου 2019, ο αριθμός των εργαζομένων της STIHL παγκοσμίως ανήλθε σε 16.823.
Παρά τις συνεχιζόμενες επιπτώσεις της ξηρασίας του 2018, η STIHL κατέγραψε υψηλότερα έσοδα στη γερμανική αγορά τους πρώτους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. «Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε αύξηση στις πωλήσεις ασύρματων ηλεκτρικών εργαλείων και βενζινοκίνητων αλυσοπρίονων.» Οι πωλήσεις μονάδων των ρομποτικών χλοοκοπτικών και πλυστικών μηχανημάτων πίεσης STIHL iMOW αυξήθηκαν επίσης. «Κοιτάζοντας προς το φθινόπωρο, είμαστε βέβαιοι για περαιτέρω ανάπτυξη εάν οι καιρικές συνθήκες είναι ευνοϊκές για εμάς και με την υποστήριξη ελκυστικών διαφημιστικών καμπανιών», εξήγησε ο Δρ. Kandziora. Η γερμανική αγορά προμηθεύεται από την εταιρεία πωλήσεων STIHL στο Ντίμπουργκ της Έσσης, η οποία γιόρτασε την 50ή επέτειό της τον Αύγουστο. Η εταιρεία έχει αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια: Τα έσοδα της STIHL Dieburg έχουν αυξηθεί κατά 60% από την τελευταία επέκταση των εγκαταστάσεων logistics το 2009. Υπό το πρίσμα αυτής της συνεχιζόμενης ανάπτυξης και των αυξανόμενων απαιτήσεων της γερμανικής αγοράς, η STIHL επενδύει περισσότερα από 25 εκατομμύρια ευρώ στην επέκταση των εγκαταστάσεων και στην κατασκευή ενός νέου κτιρίου logistics, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του στα τέλη του 2020.
Τα έσοδα της γερμανικής μητρικής εταιρείας, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, αυξήθηκαν κατά 2% στα 816 εκατομμύρια ευρώ. Ο αριθμός των εργαζομένων αυξήθηκε κατά 1,5%. Στις 31 Αυγούστου 2019, η μητρική εταιρεία απασχολούσε 5.032 άτομα. Από αυτό το σύνολο, 3.564 εργάζονται στο Waiblingen, 381 στο Fellbach, 258 στο Ludwigsburg, 757 στο Weinsheim και 72 στο Wiechs am Randen. «Οι εργαζόμενοί μας αποτελούν τα θεμέλια της επιτυχίας της επιχείρησής μας.» Γι' αυτόν τον λόγο επενδύουμε σε μεγάλο βαθμό σε εθελοντικές παροχές προς τους εργαζομένους μας και σε εκπαίδευση και περαιτέρω μάθηση στη μητρική εταιρεία», δήλωσε ο Δρ. Kandziora. Το 2019, η εταιρεία αύξησε τον αριθμό των εκπαιδευόμενων από 187 σε 210. Η STIHL έχει επίσης επεκτείνει το διπλό πρόγραμμα σπουδών της ώστε να συμπεριλάβει τα νέα μαθήματα της Επιστήμης Υπολογιστών και της Διοίκησης Ψηφιακών Επιχειρήσεων.
Αναφερόμενος στις επιχειρηματικές προοπτικές, ο Δρ. Η Kandziora συνόψισε: «Στον στρατηγικό μας σχεδιασμό, υποθέτουμε περαιτέρω ανάπτυξη μακροπρόθεσμα.» Στο πλαίσιο του αυξανόμενου ανταγωνισμού, της αποδυνάμωσης της παγκόσμιας οικονομίας και των παγκόσμιων εμπορικών συγκρούσεων, είμαστε μόνο συγκρατημένα αισιόδοξοι, ειδικά για τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές. Στη Γερμανία, η STIHL αναζητά εξειδικευμένο προσωπικό στους τομείς της ηλεκτρολογίας και των τηλεπικοινωνιών, της πληροφορικής, της ανάπτυξης λογισμικού/υλικού, της ανάπτυξης μπαταριών και προϊόντων, καθώς και της πληροφορικής. Η μητρική εταιρεία διαθέτει αυτή τη στιγμή περίπου 350 κενές θέσεις εργασίας. Όσον αφορά την παραγωγή, η εταιρεία δεν αναμένει να προσλάβει νέο προσωπικό σε αυτόν τον τομέα στη Γερμανία φέτος.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η αυξανόμενη σημασία των ασύρματων προϊόντων και οι νέες απαιτήσεις των πελατών για το ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο αποτελούν τρέχοντα ζητήματα για πολλές εταιρείες. Η βιομηχανία μηχανοκίνητων εργαλείων κήπου και δασοκομίας διέρχεται επίσης μια περίοδο δραματικών αλλαγών. Δρ. Kandziora: «Έχουμε προετοιμαστεί για αυτόν τον μετασχηματισμό με σημαντικές επενδύσεις στην εκπαίδευση του προσωπικού, καθώς και στην ασύρματη τεχνολογία, τα ηλεκτρονικά και τη ρομποτική.» Θα συνεχίσουμε να προωθούμε αυτήν τη στρατηγική και να τη βελτιστοποιούμε. Η STIHL σχεδιάζει επίσης να εφαρμόσει μια σειρά από μέτρα όσον αφορά τις πωλήσεις και την πολιτική προϊόντων. Από την επόμενη άνοιξη, για παράδειγμα, η εταιρεία θα προσφέρει στους πελάτες της στη γερμανική αγορά ένα βολικό ηλεκτρονικό κατάστημα για την παραγγελία προϊόντων στον ιστότοπό της www.stihl.de. Οι αντιπρόσωποι θα συνεχίσουν να αποτελούν προσωπικά σημεία επαφής για τους πελάτες και να παρέχουν συμβουλές, οδηγίες και εξυπηρέτηση. «Επιπλέον, θα βελτιστοποιήσουμε περαιτέρω τα προϊόντα, τις διαδικασίες και την εξυπηρέτηση της STIHL, ώστε να είμαστε εξοπλισμένοι για τις προκλήσεις που θέτουν οι μεταβαλλόμενες συνθήκες», δήλωσε ο Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της STIHL.
«Για να καλύψουμε τις πολύπλευρες ανάγκες των πελατών μας όσο το δυνατόν καλύτερα, θα συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε σε ένα μείγμα χαρτοφυλακίου βενζινοκίνητων και ασύρματων εργαλείων», εξήγησε ο Δρ. Kandziora. «Ενώ δεν κάνουμε συμβιβασμούς ούτε στο ελάχιστο στην ανάπτυξη βενζινοκίνητων ηλεκτρικών εργαλείων, ταυτόχρονα επιταχύνουμε το έργο μας στα ασύρματα προϊόντα.» Στη συνέντευξη Τύπου της STIHL, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Τύπου της STIHL, παρουσιάστηκαν αρκετά νέα προϊόντα:
«Η STIHL είναι μία από εκείνες τις μάρκες που ενθουσιάζουν τους ανθρώπους και εμπνέουν συναισθήματα σε όλο τον κόσμο. «Η STIHL δημιούργησε ένα νέο Brand Shop για να ενισχύσει αυτόν τον δεσμό», εξήγησε ο Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της STIHL. Στις επτά συλλογές – Heritage, Home, Urban, Wild Kids, Nature, Timbersports Fan και STIHL Fan – οι πελάτες και οι λάτρεις θα βρουν μοναδικά σχεδιασμένα υφάσματα, ξύλινα παιχνίδια, ιστορικά μοντέλα και συλλεκτικά αντικείμενα. Καταρχήν, κανένα από τα προϊόντα δεν είναι έτοιμο προς πώληση, αλλά έχει δημιουργηθεί ειδικά για το STIHL Brand Shop. Τα είδη είναι διαθέσιμα από εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους και επίσης ηλεκτρονικά στη διεύθυνση www.stihl- markenshop.de. Προηγουμένως διαθέσιμο μόνο στη Γερμανία και την Αυστρία, η διαθεσιμότητα έχει πλέον επεκταθεί και σε άλλες χώρες.
Η παγκόσμια ελίτ της σειράς STIHL TIMBERSPORTS® θα συναντηθεί στην πρωτεύουσα της Τσεχίας, Πράγα, στις 1 και 2 Νοεμβρίου για να αγωνιστεί στον διεθνή τελικό της σειράς extreme sports για τους τίτλους παγκόσμιου πρωταθλητή του 2019. Οι νυν παγκόσμιοι πρωταθλητές από την Αυστραλία, τόσο σε ομαδικό όσο και σε ατομικό επίπεδο, θα αγωνιστούν για να διατηρήσουν τις κορυφαίες θέσεις τους και να τις υπερασπιστούν απέναντι σε ισχυρό ανταγωνισμό από την Ευρώπη και το εξωτερικό. Η πρωτεύουσα της Τσεχίας, Πράγα, θα φιλοξενήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα STIHL TIMBERSPORTS® για πρώτη φορά το 2019, στον εξαιρετικό και επιβλητικό χώρο του ιστορικού Βιομηχανικού Παλατιού.