Waiblingen, 28/4/2020 | Δελτίο τύπου της εταιρείας
Ο Όμιλος STIHL πέτυχε έσοδα 3,93 δισεκατομμυρίων ευρώ κατά το οικονομικό έτος 2019. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (3,78 δισεκατομμύρια ευρώ). Αν εξαιρεθούν οι επιπτώσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών, η αύξηση των εσόδων θα ήταν περίπου 2,7%. Ο Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της STIHL, Δρ. Ο Bertram Kandziora εξήγησε στην ετήσια συνέντευξη Τύπου της εταιρείας: «Παρά τις πολυάριθμες προκλήσεις του περασμένου έτους, καταφέραμε να καταγράψουμε αυξημένα έσοδα στον Όμιλο.» Ταυτόχρονα, οι κλιμακούμενες εμπορικές συγκρούσεις, η αποδυνάμωση της παγκόσμιας οικονομίας και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες έχουν αφήσει το στίγμα τους. Επιπλέον, υπάρχει μια αυξανόμενη τάση αντικατάστασης των προϊόντων βενζίνης με προϊόντα ασύρματης μπαταρίας. Ενώ οι πωλήσεις προϊόντων μπαταριών αυξήθηκαν, η ζήτηση για προϊόντα βενζίνης μειώθηκε. Συνολικά, οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές. Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους έχει ήδη επηρεαστεί αρνητικά από την παγκόσμια εξάπλωση της COVID-19. «Μετά από έναν πολύ καλό Ιανουάριο και Φεβρουάριο, το πρώτο τρίμηνο ήταν στο ίδιο επίπεδο με το περσινό αποτέλεσμα.» Καθώς οι αντιπροσωπείες έχουν κλείσει σε αρκετές χώρες, υποθέτουμε ότι θα υπάρξει αισθητή μείωση το δεύτερο τρίμηνο. «Παραμένουμε όμως αισιόδοξοι για το μεσοπρόθεσμο διάστημα», δήλωσε ο Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της STIHL. «Ως οικογενειακή επιχείρηση, φέρουμε σημαντικό μέρος της ευθύνης απέναντι στους εργαζομένους μας κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορονοϊού.» Αυτό σημαίνει ότι προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε θέσεις εργασίας και, στο μέτρο του δυνατού, να συνεχίσουμε να λειτουργούμε γραμμές παραγωγής και να προμηθεύουμε τους αντιπροσώπους μας – φυσικά σε στενή συνεργασία με τις υγειονομικές αρχές και σύμφωνα με τα αυστηρά και κανονιστικά προστατευτικά μέτρα στα εργοστάσια. «Άλλωστε, έχουμε επίσης ευθύνη απέναντι στους περισσότερους από 53.000 αντιπροσώπους εξυπηρέτησης και στα εκατομμύρια πελατών μας», δήλωσε ο Δρ. Kandziora.
Το 2019 οι επιμέρους αγορές παρουσίασαν μια πολύ ποικίλη εικόνα. Οι πωλήσεις εξελίχθηκαν ευνοϊκά στη Δυτική και Ανατολική Ευρώπη, εξαιρουμένης της Ρωσίας. Η Βόρεια Αμερική, η οποία αποτελεί την κινητήρια δύναμη ανάπτυξης του Ομίλου STIHL εδώ και πολλά χρόνια, κατέγραψε μια μικρή πτώση. Αυτή η τάση οφείλεται κυρίως στον κρύο και υγρό καιρό στην αρχή της κηπουρικής περιόδου. Στην Ασία, η εταιρεία πέτυχε μικρή αύξηση στις πωλήσεις μονάδων. Η Ινδία, ειδικότερα, σημείωσε πολύ ευνοϊκή ανάπτυξη και παρουσίασε διψήφια αύξηση. Οι πωλήσεις μονάδων στην Αφρική, όπου η εταιρεία έχει θυγατρική στη Νότια Αφρική και, από το 2017, μια δεύτερη θυγατρική στην Κένυα, βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με το προηγούμενο έτος. «Επεκτείναμε περαιτέρω το δίκτυο αντιπροσώπων της STIHL πέρυσι.» «Οι πελάτες μπορούν πλέον να απευθυνθούν σε περισσότερους από 53.000 αντιπροσώπους σε όλο τον κόσμο για να αγοράσουν προϊόντα STIHL και να λάβουν αξιόπιστες επαγγελματικές συμβουλές και τεχνικές υπηρεσίες», δήλωσε ο Δρ. Kandziora.
Ο αριθμός των εργαζομένων στον όμιλο μειώθηκε κατά 2,3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Στις 31 Δεκεμβρίου 2019, η STIHL απασχολούσε συνολικά 16.722 άτομα.
Η γερμανική μητρική εταιρεία, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, πέτυχε μέτρια αύξηση εσόδων το 2019, κατά 0,8% στα 1,21 δισεκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος: 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ). Σε αυτό συνέβαλε επίσης και μια αλλαγή στο μείγμα προϊόντων. Για παράδειγμα, πέρυσι πωλήθηκαν περισσότερα προϊόντα υψηλότερης αξίας από ό,τι πέρυσι. Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις μονάδων μειώθηκαν για τη μητρική εταιρεία. «Παρ' όλα αυτά, η οικογενειακή επιχείρηση STIHL συνεχίζει να κατέχει ισχυρή θέση στη Γερμανία», δήλωσε ο Δρ. Kandziora. Οι επενδύσεις το 2019 ανήλθαν σε 134 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος: 124 εκατομμύρια ευρώ). Το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων διατέθηκε για την επέκταση του κέντρου logistics του Ludwigsburg, την προσθήκη ορόφων στο κέντρο logistics παραγωγής στο Waiblingen-Neustadt, καθώς και για τον εκσυγχρονισμό των κεντρικών γραφείων της ιδρυτικής εταιρείας και την κατασκευή του STIHL Brand World στο Waiblingen.
Το εργατικό δυναμικό της ANDREAS STIHL AG & Co. KG αυξήθηκε κατά 1,9% σε σύγκριση με την ημερομηνία αναφοράς του προηγούμενου έτους. Στις 31 Δεκεμβρίου 2019, η μητρική εταιρεία απασχολούσε 5.090 άτομα. Από το σύνολο αυτό, 3.626 απασχολούνταν στο Βάιμπλινγκεν, 247 στο Λούντβιχσμπουργκ, 395 στο Φέλμπαχ, 755 στο Βάινσχαϊμ και 67 στο Βίχς αμ Ράντεν.
Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους επηρεάστηκε σοβαρά από τα παγκόσμια μέτρα για τον περιορισμό της πανδημίας του κορονοϊού. Η STIHL ξεκίνησε το έτος με αυξημένες πωλήσεις και έσοδα, αλλά η εξάπλωση του κορονοϊού είχε αρνητική επίδραση στις επιχειρήσεις από τον Μάρτιο και μετά. Η STIHL αναμένει συνολική μείωση των πωλήσεων μονάδων το 2020. Ωστόσο, λόγω της πολύ δυναμικής κατάστασης, οι επιπτώσεις των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας δεν είναι ακόμη προβλέψιμες με βεβαιότητα. «Χάρη στον υψηλό βαθμό ευελιξίας μας, μπορούμε να αντιδρούμε γρήγορα στις αλλαγές στις αγορές.» Παραμένουμε αισιόδοξοι μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο Δρ. Kandziora. Μόλις η κρίση του κορονοϊού περάσει, η STIHL αναμένει ότι οι αγορές θα ανακτήσουν ξανά δυναμική και οι πωλήσεις μονάδων θα αυξηθούν. «Παρ’ όλα αυτά, αντιμετωπίζουμε μια σειρά από προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν: Εκτός από τη συνέχιση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, ενώ σημαντικοί περιορισμοί επηρεάζουν την παραγωγή και τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα αυξανόμενα επίπεδα ανταγωνισμού στον τομέα των μπαταριών. Επιπλέον, αναμένονται ασθενείς παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες το 2020. Για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις, έχουμε ξεκινήσει μια σειρά από έργα για την αύξηση της αποδοτικότητας και την εξοικονόμηση κόστους εντός της εταιρείας. Η STIHL έχει ήδη αντιμετωπίσει μια σειρά από κρίσεις από την ίδρυσή της, πριν από περισσότερα από 90 χρόνια. Είμαι βέβαιος ότι θα ξεπεράσουμε και αυτήν την παγκόσμια κρίση του κορονοϊού. Και θα ήθελα να ευχαριστήσω απερίφραστα τους εργαζομένους μας για την τεράστια δέσμευσή τους, την τήρηση των απολύτως απαραίτητων μέτρων ασφαλείας για την αποφυγή της εξάπλωσης του κορονοϊού και την εξαιρετική συνεργασία στον όμιλο», τόνισε ο Δρ. Kandziora.
Για το πρώτο εξάμηνο του έτους, η STIHL ανακοίνωσε μια σειρά από νέα προϊόντα στους τομείς των μπαταριών, της βενζίνης και των ψηφιακών συσκευών.
Ακριβώς εγκαίρως για την έναρξη της σεζόν για υπαίθριες δραστηριότητες, η νέα συλλογή είναι τώρα διαθέσιμη στο ηλεκτρονικό κατάστημα STIHL Brand Shop στη διεύθυνση www.stihl-markenshop.de. Οι πελάτες και οι θαυμαστές της μάρκας θα βρουν όλα όσα ζεσταίνουν τις καρδιές των αληθινών λάτρεις της STIHL – από αποκλειστικά σχεδιασμένα υφάσματα και αξεσουάρ μέχρι ξύλινα παιχνίδια και ιστορικά μοντέλα και αντικείμενα για θαυμαστές. Μεταξύ άλλων, η δημοτικότητα αυτής της ιδέας αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το κουτί αποθήκευσης γενικής χρήσης "Contra Lightning" έλαβε το βραβείο Promotional Gift Award 2020 στην κατηγορία ειδικού σχεδιασμού.
Τα αθλήματα ξυλοκόπων επηρεάζονται επίσης από τα ισχύοντα μέτρα για την καταστολή του κορονοϊού. Για αυτόν τον λόγο, όλες οι προγραμματισμένες εκδηλώσεις της σειράς STIHL TIMBERSPORTS® Extreme Sport Series έως τα τέλη Ιουνίου – συμπεριλαμβανομένου του World Trophy που έχει προγραμματιστεί για τα τέλη Μαΐου στη Βιέννη – έχουν ακυρωθεί επίσημα. Ανάλογα με την εξέλιξη της κατάστασης, η απόφαση για το υπόλοιπο της διεθνούς σεζόν θα ληφθεί με προσεκτικό και υπεύθυνο τρόπο. Αυτό ισχύει και για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στη Σουηδία που έχει προγραμματιστεί για τις αρχές Νοεμβρίου.