Η STIHL προσφέρει το πιο ισχυρό αλυσοπρίονο μαζικής παραγωγής στον κόσμο για πάνω από 30 χρόνια, με τη μορφή του STIHL MS 880. Στη συνέχεια, έφτασε το πρότυπο εκπομπών EU 5 και σήμαινε ότι οι απαιτήσεις για το πριόνι έπρεπε να αλλάξουν: Χρειαζόταν ένα νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Προγραμματιστές και μηχανικοί από περισσότερα από 25 τμήματα της STIHL ξεκίνησαν τη δουλειά. Το αποτέλεσμα είναι ένα επαγγελματικό αλυσοπρίονο που δεν συγκρίνεται με κανέναν παγκοσμίως: Το STIHL MS 881.
Το πρώτο βήμα στο έργο ήταν μια ακριβής απογραφή: Ποια εξαρτήματα μπορούν να διατηρηθούν; Ποια χρειάζονται προσαρμογή ή πλήρη αντικατάσταση; Οι δοκιμές μειωμένου εύρους φωτίζουν σκοτεινά σημεία. Αλλά δεν σταμάτησε εκεί. Ο σχεδιασμός του νέου πριονιού έθεσε προκλήσεις για όλους τους εμπλεκόμενους: Πολλά από τα εξαρτήματα μαζικής παραγωγής, όπως η λαβή, το περίβλημα και το κάλυμμα του φίλτρου, δεν διέθεταν τρισδιάστατα μοντέλα, ενώ ειδικά εργαλεία για την κατασκευή των πλαστικών εξαρτημάτων ήταν επίσης διαθέσιμα μόνο ως παλιά σχέδια μελάνης 2D.
«Επειδή ο σχεδιασμός των παλιών εργαλείων συχνά δεν ήταν πλήρως γνωστός, έπρεπε να παράγουμε νέα μοντέλα CAD για ορισμένα εξαρτήματα. «Η δημιουργία των αντίστοιχων τρισδιάστατων αρχείων δεδομένων με βάση σχέδια με μελάνι ήταν μια ασυνήθιστη πρόκληση για όλους μας», εξηγεί ο Daniel Martin, Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων. Αλλά η σκληρή δουλειά απέδωσε καρπούς: Τα πρώτα πρωτότυπα ήταν ήδη εντός του εύρους-στόχου όσον αφορά τις επιδόσεις και τις στοχευμένες τιμές εκπομπών καυσαερίων. Τα πράγματα θα μπορούσαν να αρχίσουν να κινούνται. Μετά από δύο χρόνια ανάπτυξης και διεξοδικών δοκιμών, το μηχάνημα κυκλοφόρησε στην αγορά τον Σεπτέμβριο του 2020.
Χάρη στον νέο σχεδιασμό του, το STIHL MS 881 δεν είναι μόνο το πιο ισχυρό αλυσοπρίονο στον κόσμο, αλλά είναι και το μοναδικό στην κατηγορία του που πληροί τις απαιτήσεις του ισχύοντος προτύπου εκπομπών της ΕΕ. Οι επαγγελματίες είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με αυτό, καθώς το μηχάνημα χρησιμοποιείται συχνά σε κινητά πριονιστήρια και για την συγκομιδή χοντρής ξυλείας. Ο Felix Mohr, υπεύθυνος σχεδιασμού κυκλοφορίας σειρών, θυμάται ότι η συνεργασία μεταξύ όλων όσων συμμετείχαν στην STIHL ήταν επίσης φανταστική: «Ήταν δυνατό να υλοποιηθεί ένα τέτοιο έργο σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα μόνο επειδή πάντα υποστηρίζαμε ο ένας τον άλλον και αντιμετωπίζαμε μαζί δύσκολες εργασίες.»
Το αλυσοπρίονο μπορεί να πληροί τις αυστηρές απαιτήσεις του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών EU5 μόνο μέσω ενός προηγμένου συστήματος μετάδοσης κίνησης με σύστημα στρωματοποιημένης σάρωσης. Για να καταστεί αυτό δυνατό, χρειάστηκε να αντικατασταθούν τόσο το έμβολο όσο και ο κύλινδρος του STIHL MS 880. «Εκτός από τον κινητήρα, έχουμε βελτιστοποιήσει επίσης πολλά άλλα εξαρτήματα που έχουν βελτιώσει περαιτέρω την απόδοση και τον χειρισμό του STIHL MS 881.» «Αυτό το έργο σήμαινε ότι το διαμάντι μας ως προϊόν απέδειξε την αξία του σε παγκόσμιες δοκιμές από την πρώτη κιόλας μέρα», εξηγεί ο Δρ. Ρικάρντο Χόιτσικ, Συντονισμός Δοκιμών. Γι' αυτό το STIHL MS 881 διαθέτει συνολικά 50 νέα εξαρτήματα.
Η ομάδα ανάπτυξης του αλυσοπρίονου MS 881 περιλαμβάνει (από αριστερά): Ντάνιελ Μάρτιν, Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργου· Ιγκόρ Μπασκλίκοφ, Διευθυντής Προϊόντος· Ντάνιελ Ντίπολντερ, Ανάπτυξη Λειτουργικού Σχεδιασμού Κινητήρων και Δρ. Ricardo Hojczyk, Συντονισμός Δοκιμών.
Αλλά δεν αφορούσε μόνο τις εγκαταστάσεις της STIHL στο Waiblingen. Το MS 881 είναι το αποτέλεσμα στενής διεθνούς συνεργασίας.
| Τοποθεσία | Εργασία |
| Εργοστάσιο 1 στη Γερμανία (Waiblingen) | Παραγωγή στροφαλοφόρου άξονα και μπιέλας |
| Εργοστάσιο 2 στη Γερμανία (Waiblingen) | Ανάπτυξη, συντονισμός, παραγωγή, κέντρο πλαστικών, προ-συναρμολόγηση |
| Εργοστάσιο 3 στη Γερμανία (Tengen) | Παραγωγή λαβών |
| Εργοστάσιο 4 στη Γερμανία (Weinsheim) | Παραγωγή χυτευμένων εξαρτημάτων |
| Εργοστάσιο 6 στη Γερμανία (Waiblingen) | Τελική συναρμολόγηση, προ-συναρμολόγηση, προγραμματισμός, ποιότητα διασφάλιση |
| Γερμανία Εργοστάσιο 7 (Λούντβιχσμπουργκ) | Συσκευασία |
| Γερμανία Εργοστάσιο 8 (Φέλμπαχ) | Διαχείριση προϊόντων, έλεγχος |
| Βραζιλία (Σάο Λεοπόλδο) | Παραγωγή κυλίνδρων |
| Κίνα (Κινγκντάο) | Συναρμολόγηση αντλίας λαδιού |