Για τη Sarah Gewert (1/VMV), Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου για το Μάρκετινγκ και τις Πωλήσεις, και τον Paul F. Sumalowitsch (1/MCM), Επικεφαλής Μάρκας, Λιανικής και Επικοινωνίας, αυτό που έχει δημιουργηθεί στο Εργοστάσιο 1 της STIHL στο Waiblingen είναι κάτι περισσότερο από απλή οικοδομική εργασία. Χρειάστηκαν πολλά χρόνια σχεδιασμού, εργασίας και κατασκευής, αλλά τώρα είναι έτοιμο: Ο κόσμος της μάρκας STIHL. Είναι ένα πραγματικό έργο πάθους και για τους δύο. Εξηγούν το γιατί σε μια συνέντευξη με το «Blick ins Werk».
Κυρία Γκέβερτ, πώς αισθάνεστε που επιστρέφετε στο Εργοστάσιο 1 και βλέπετε αυτό το νέο, πολύ μοντέρνο κτίριο γραφείων; Θυμάσαι ακόμα το παλιό κτίριο.
ΣΑΡΑ ΓΚΙΟΥΕΡΤ: Είναι απολύτως φανταστικό. Ο σχεδιασμός και η κατασκευή του κόσμου της μάρκας ήταν ένα τεράστιο εγχείρημα. Η αρχιτεκτονική και, φυσικά, το περιεχόμενο του Brand World είναι εντυπωσιακά. Το να έχεις την ευκαιρία να εργαστείς σε ένα τέτοιο περιβάλλον – κοντά στη φύση και με τόσο απίστευτες ποσότητες πράσινου – είναι πραγματικά υπέροχο. Ο ανακαινισμένος ουρανοξύστης δημιουργεί μια ατμόσφαιρα που κάθε άλλο παρά συνηθισμένη είναι. Καθισμένος στο γραφείο μου, νιώθω σαν να βρίσκομαι σε δεντρόσπιτο.
Η ανακαίνιση του κτιρίου γραφείων και η κατασκευή του Brand World είναι δύοπολύ ιδιαίτερα έργα, τόσο από αρχιτεκτονικής άποψης όσο και από την οπτική γωνία της εταιρείας. Τι πιστεύετε ότι σημαίνει ο κόσμος της μάρκας για την STIHL;
SARAH GEWERT: Το Εργοστάσιο 1 έχει ιδιαίτερη σημασία τόσο για την STIHL όσο και για την οικογένεια Stihl εδώ και δεκαετίες. Πολλές ομάδες εμπόρων μας επισκέφτηκαν το προηγούμενο μικρό μας μουσείο. Αλλά το όραμά μας εδώ ήταν να δώσουμε τη δυνατότητα στους επισκέπτες και τους επισκέπτες να βιώσουν την επωνυμία στο σύνολό της.
PAUL F. SUMALOWITSCH: Στη μέση μιας προστατευόμενης περιοχής, δημιουργήσαμε τον Κόσμο της Μάρκας STIHL. Ένα σπίτι για την μάρκα μας και ένα μέρος όπου μπορεί κανείς να τη βιώσει σε όλες της τις πτυχές και με όλες τις αισθήσεις. Αυτό είναι ένα μέρος όπου θέλουμε να δείξουμε στους υπαλλήλους μας, στους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους μας και στο ευρύ κοινό ότι η STIHL είναι κάτι πολύ περισσότερο από αλυσοπρίονα. Ο Κόσμος της Μάρκας μας επιτρέπει να κάνουμε ακριβώς αυτό.
Γιατί είναι σημαντικό για την STIHL να επενδύσει στην επωνυμία;
SARAH GEWERT: Στις μέρες μας, οι πελάτες δεν αγοράζουν απλώς ένα προϊόν, αλλά θέλουν επίσης να μάθουν τι κρύβεται πίσω από αυτό. Μαζί με την ποιότητα και την καινοτόμο δύναμη, τα δυνατά μας σημεία είναι επίσης η άποψή μας, τα συναισθήματα που μας συνδέουν οι άνθρωποι και η εμπειρία αγοράς. Ειδικά σε έντονα ανταγωνιστικά περιβάλλοντα αγοράς, μια μάρκα χτίζει εμπιστοσύνη. Με αυτόν τον τρόπο, καθοδηγεί τους καταναλωτές όταν χρειάζεται να λάβουν σύνθετες αποφάσεις αγοράς. Η STIHL έχει γίνει μια πολύ αγαπημένη μάρκα.
Εστίαση στους εργαζομένους: Τι σημαίνει εσωτερικά ο όρος «Κόσμος Μάρκας STIHL»;
ΣΑΡΑ ΓΚΙΟΥΕΡΤ: Το προσωπικό της STIHL έχει πολύ μεγάλη μέση προϋπηρεσία. Αυτό δείχνει πόσο πολύ ταυτίζονται οι άνθρωποί μας με την επωνυμία και την εταιρεία και πόσο άνετα αισθάνονται εδώ. Ωστόσο, κάθε ένα από αυτά έχει τις δικές του συγκεκριμένες εργασίες και συχνά λειτουργεί μόνο σε μία μεμονωμένη περιοχή. Αυτό σημαίνει ότι μερικές φορές χάνουμε την εικόνα της συνολικής εικόνας – με άλλα λόγια, τον σκοπό πίσω από αυτό που κάνουμε. Ο Κόσμος της Μάρκας σάς επιτρέπει να δείτε και να ζήσετε ακριβώς αυτό. Είναι ένα εξαιρετικό μέρος όπου μπορούμε να φέρουμε τις οικογένειές μας, τα παιδιά μας, τους γονείς μας, τα αδέλφια μας ή τους φίλους μας. Είναι ένας τόπος που συνδέεται με πολλή υπερηφάνεια και συγκίνηση. Κάθε μέλος της εταιρείας συμβάλλει σημαντικά στην επιτυχία της μάρκας κάθε μέρα.
PAUL F. SUMALOWITSCH: Ως εργαζόμενοι, είμαστε πρεσβευτές της μάρκας τόσο εντός όσο και εκτός της STIHL. Πιστεύω ότι ο κόσμος της μάρκας παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία μιας αίσθησης ταυτότητας. Αυτό το κτίριο συνδυάζει όλα όσα πρεσβεύουμε και μας κάνει τόσο μοναδικούς ως μάρκα. Η ευκαιρία να γνωρίσετε την STIHL σε ένα πολύ ευρύτερο πλαίσιο από την εργασία ή το χαρτοφυλάκιο προϊόντων σας σίγουρα θα αυξήσει την υπερηφάνεια των ανθρώπων που εργάζονται για την εταιρεία και θα ενισχύσει περαιτέρω τον συναισθηματικό τους δεσμό. Το Brand World μπορεί επίσης να προσφέρει ένα φόρουμ για εκδηλώσεις που στοχεύουν στην προσέλκυση νέων ταλέντων στην STIHL.
Τι σημαίνει ο κόσμος της μάρκας για τη συνεργασία με τους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους μας;
ΣΑΡΑ ΓΚΙΟΥΕΡΤ: Οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι είναι το πρόσωπό μας στο κοινό. Οι ομάδες σε αυτούς τους αντιπροσώπους συμβάλλουν στην επιτυχία της εταιρείας και βρίσκονται πολύ κοντά στα προϊόντα και τους πελάτες μας. Ο κόσμος της μάρκας αποτελεί πηγή κινήτρων και έμπνευσης και για αυτούς.
PAUL F. SUMALOWITSCH: Θέλουμε επίσης να δημιουργήσουμε ένα αίσθημα ταύτισης μεταξύ των εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων μας και να διατηρήσουμε έναν συναισθηματικό δεσμό μεταξύ αυτών και της STIHL. Για εμάς, οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποί μας δεν είναι απλώς επιχειρηματικοί εταίροι. Είναι από τους πιο σημαντικούς πρεσβευτές της μάρκας στα μάτια των τελικών πελατών. Σε πολλές περιπτώσεις, έχουν χτίσει έναν δεσμό με την STIHL εδώ και γενιές. Η επίσκεψη στο Brand World θα ενισχύσει αυτήν τη συνεργασία.
Αλλά η έκθεση θα είναι ανοιχτή και για το κοινό, έτσι δεν είναι;
ΣΑΡΑ ΓΚΙΟΥΕΡΤ: Ναι, αυτό είναι κάτι για το οποίο είμαστε χαρούμενοι. Θέλουμε ο κόσμος της μάρκας να αποτελέσει πόλο έλξης για τους υπάρχοντες θαυμαστές και να δημιουργήσει νέους ανοίγοντας τις πόρτες του σε όλους. Είμαι βέβαιος ότι ο κόσμος των εμπορικών σημάτων θα αποτελέσει ένα μεγάλο πλεονέκτημα για ολόκληρη την περιοχή. Το ποδηλατόδρομο κατά μήκος του ποταμού Ρεμς είναι ήδη ένας δημοφιλής προορισμός και το Brand World θα το κάνει ακόμη πιο ελκυστικό. Η STIHL θα έχει επιτύχει τον επιδιωκόμενο στόχο της εάν ο κόσμος της μάρκας γίνει ένας προορισμός στην περιοχή· ένα μέρος όπου οι άνθρωποι απολαμβάνουν να περνούν χρόνο και θέλουν να επιστρέφουν ξανά και ξανά. Τελικά, έχουμε σχεδιάσει την εμπειρία της επωνυμίας με τέτοιο τρόπο ώστε όλες οι ηλικιακές ομάδες και τα άτομα με οποιοδήποτε είδος ενδιαφέροντος να μπορούν να αξιοποιήσουν κάτι από αυτήν. Όταν οι άνθρωποι εγκαταλείπουν τον κόσμο των εμπορικών σημάτων, ιδανικά θα έχουν μάθει κάτι και θα έχουν εμπνευστεί. Πιστεύουμε ότι έχουμε κάτι σπουδαίο να προσφέρουμε εδώ, ειδικά στα σχολεία.
Ο κόσμος της μάρκας και το νέο κτιριακό συγκρότημα είναι αρχιτεκτονικά εντυπωσιακά. Μπορείτε να μας πείτε σε τι βασίζεται ο σχεδιασμός των νέων κτιρίων;
ΣΑΡΑ ΓΚΙΟΥΕΡΤ: Το εργοστάσιο 1 βρίσκεται σε μια τόσο ξεχωριστή τοποθεσία: Ακριβώς πάνω στον Ρεμς και περιτριγυρισμένο από άφθονο δάσος. Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι μοναδικό, που να ταιριάζει όμως στο φυσικό περιβάλλον. Αυτό μας ώθησε να επιλέξουμε μια ξεχωριστή γλώσσα σχεδιασμού που είναι απλή αλλά εντυπωσιακή. Το χρωματικό σχέδιο και τα υλικά που επιλέχθηκαν, καθώς και οι μεταβαλλόμενες, πολύ ζωντανές επιφάνειες, επιτρέπουν στο νέο κτίριο να ενσωματωθεί άψογα στο περιβάλλον του. Το παιχνίδι των χρωμάτων στην πρόσοψη αλλάζει ανάλογα με το φως και τον καιρό. Μαζί με το περιβάλλον, αυτό δημιουργεί ένα συναρπαστικό συνολικό αποτέλεσμα.
Εξωτερικά, η γυάλινη πρόσοψη είναι σαγηνευτική. Στο εσωτερικό, σε εντυπωσιάζει η εντύπωση ότι η κατασκευή κατά κάποιο τρόπο αιωρείται. Όλα είναι πολύ ανοιχτά και ευρύχωρα. Ο μικρός αριθμός κιόνων σημαίνει ότι το κτίριο προσφέρει σταθερά υπέροχη θέα στη φύση. Όπου κι αν βρίσκεστε στο κτίριο, μπορείτε πάντα να δείτε το πράσινο έξω. Όλοι όσοι συμμετείχαν ήθελαν να αποφύγουν την κατασκευή κάτι μεγαλοπρεπούς. Αντίθετα, η ιδέα ήταν να δημιουργηθεί κάτι πολύ σίγουρο και δυνατό, το οποίο να έχει επίσης έναν προσγειωμένο και αυθεντικό χαρακτήρα που να αντικατοπτρίζει ποιοι είμαστε.
Κύριε Sumalowitsch, εσείς και η ομάδα σας είστε υπεύθυνοι για την ανάπτυξη περιεχομένου και την εμπειρία των επισκεπτών στο Brand World. Τι μπορούν να περιμένουν οι επισκέπτες;
PAUL F. SUMALOWITSCH: Θέλουμε να είναι ένα μέρος όπου οι άνθρωποι συγκεντρώνονται, ενημερώνονται, εμπνέονται και ψυχαγωγούνται. Θέλουμε ο κόσμος της μάρκας STIHL να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία. Οι επισκέπτες μπορούν να βυθιστούν στον κόσμο της STIHL και να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενο σε τρεις ορόφους. Αλλά οι φιλοδοξίες μας ξεπερνούν αυτό. Στόχος μας είναι να θίξουμε θέματα που ενδιαφέρουν το ευρύ κοινό. Ο εκθεσιακός χώρος με τίτλο «Η Δύναμη των Δασών», ο οποίος βρίσκεται σε περίοπτη θέση στο ισόγειο, το επιτυγχάνει αυτό επεκτείνοντας τη σημασία του θέματος σε όλους, από επαγγελματίες κηπουρικής και αρχιτεκτονικής τοπίου έως μαθητές.
Πώς διαιρείται ο κόσμος των εμπορικών σημάτων;
PAUL F. SUMALOWITSCH: Ο κόσμος της μάρκας εκτείνεται σε τρία επίπεδα. Η ξενάγηση ξεκινά στο επίπεδο του Οράματος, όπου οδηγούμε τους επισκέπτες σε ένα ταξίδι που κυρίως καταγράφει την ιστορία και την ανάπτυξη της εταιρείας. Η ενότητα Καινοτομία στο επίπεδο 1 εξετάζει τα προϊόντα μας και τους τομείς εφαρμογής μας, με εκθέματα για θέματα όπως οι τεχνικές καινοτομίες, πτυχές που σχετίζονται με την υψηλής ποιότητας παραγωγή μας και μια επιλογή εργαλείων από το τρέχον χαρτοφυλάκιό μας. Και μετά υπάρχει το επίπεδο Συναισθημάτων, όπως το ονομάζουμε, στο ισόγειο, για το οποίο είμαι ιδιαίτερα περήφανος [γελάει].
Ποια είναι τα εκθεσιακά κέντρα στο ισόγειο;
PAUL F. SUMALOWITCH: Υπάρχει μια σειρά από συναρπαστικά θέματα για να ανακαλύψετε εδώ. Στο «Η Δύναμη των Δασών» η εταιρεία κάνει σκόπιμα ένα βήμα πίσω και αφήνει τους ειδικούς να εξηγήσουν τις διάφορες λειτουργίες και τα οφέλη των δασών. Παράλληλα με τα επιστημονικά επαληθευμένα γεγονότα, η έμφαση εδώ δίνεται κυρίως στους ανθρώπους και τις ιστορίες τους. Ο Κόσμος της Μάρκας σημαίνει επίσης ότι, για πρώτη φορά, έχουμε ένα κατάστημα μάρκας με εξαιρετική φυσική παρουσία και την πλήρη γκάμα που διατίθεται, καθώς και τη διαδραστική εμπειρία TIMBERSPORTS® – δύο πτυχές που δίνουν στην μάρκα μας μια ιδιαίτερη συναισθηματική απήχηση και μας ξεχωρίζουν πραγματικά, όχι μόνο από τον ανταγωνισμό. Φυσικά, προσφέρουμε επίσης στους επισκέπτες την ευκαιρία να χαλαρώσουν στο μικρό αλλά όμορφο καφέ μας, που σερβίρει τοπικά φαγητά και ποτά.
SARAH GEWERT: Το επίπεδο Συναισθήματος αντιπροσωπεύει ένα πραγματικό διαφοροποιητικό χαρακτηριστικό για εμάς. Τα θέματα του δάσους και των δασών αποτελούν κεντρικά στοιχεία του κόσμου της επωνυμίας και της μάρκας μας. Αυτά τα θέματα είναι σχετικά με όλους και δεν μπορούν να αγνοηθούν. Συνδέονται επίσης με τις τρέχουσες εξελίξεις όπως η κλιματική αλλαγή, η βιώσιμη δασοκομία, η φύτευση νέων δασών και η προστασία των τροπικών δασών. Έχουμε εφαρμόσει εδώ μια πολυμεσική ιδέα, με πολλά διαφορετικά εκθέματα και μεθόδους επικοινωνίας. Με αυτόν τον τρόπο, παρέχουμε ένα ειδικό φόρουμ για τη φύση – το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίζεται η ζωή και η εργασία για όλους μας.
Όταν περπατάτε μέσα στο κτίριο ή στέκεστε μπροστά του τώρα, είστε ικανοποιημένοι, είστε περήφανοι για όσα έχουν επιτευχθεί; Ή μήπως απλώς χαίρεσαι που επιτέλους τελείωσε;
ΣΑΡΑ ΓΚΙΟΥΕΡΤ: Φυσικά και είμαστε περήφανοι! Ωστόσο, είμαστε δημιουργικοί άνθρωποι – επομένως οι επόμενες ιδέες ήδη αναπτύσσονται στο πίσω μέρος του μυαλού μας, όπως και η επιθυμία να τις κάνουμε πραγματικότητα. Άλλωστε, ο κόσμος των εμπορικών σημάτων δεν μένει στάσιμος. Η STIHL εξελίσσεται και προσαρμόζεται συνεχώς για να ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις των πελατών και στις σύγχρονες ανησυχίες – και αυτό θα πρέπει να αντικατοπτρίζεται και εκεί. Θέλουμε ο κόσμος της μάρκας να διατηρήσει μια μόνιμη γοητεία. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε πάντα κάτι νέο και γι' αυτό ήδη κοιτάμε προς το μέλλον.
PAUL F. SUMALOWITCH: Είμαι πολύ περήφανος για την ομάδα μας! Αλλά η δουλειά μας δεν έχει τελειώσει. Θα συνεχίσουμε να εξερευνούμε νέους τρόπους για να γοητεύσουμε τους επισκέπτες και να τους προσφέρουμε κάτι που αξίζει να δουν περισσότερες από μία φορές. Έχοντας αυτό κατά νου, θα βελτιώσουμε τον κόσμο της μάρκας προσθέτοντας νέα θέματα που επηρεάζουν τόσο την STIHL όσο και την κοινωνία στο σύνολό της. Δημιουργήσαμε μια σκηνή με τη μορφή μιας αρθρωτής και ευέλικτης πλατφόρμας επικοινωνίας και θέλουμε να την γεμίζουμε συνεχώς με νέο περιεχόμενο. Η λίστα ιδεών στην ομάδα μας είναι ανεξάντλητη — όπως και η αφοσίωση των μελών της. Όλοι όσοι εμπλέκονται στο έργο είναι πολύ παθιασμένοι και εργάζονται με τεράστια προσοχή στη λεπτομέρεια για και πάνω στον κόσμο της μάρκας. Αυτό δεν θα αλλάξει στο μέλλον.
Ποια πράγματα σας ενδιαφέρει περισσότερο να δείξετε στους επισκέπτες; Με τι είστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι;
ΠΑΟΥΛ Φ. ΣΟΥΜΑΛΟΒΙΤΣ: Δυσκολεύομαι πολύ να διαλέξω ένα μόνο σημείο. Αν έπρεπε να διαλέξω ένα, θα ήταν το επίπεδο Συναισθήματος.
ΣΑΡΑ ΓΚΙΟΥΕΡΤ: Ούτε εγώ έχω κάποιο αγαπημένο μέρος αυτή τη στιγμή. Το επίπεδο Συναισθημάτων και η έκθεση «Δύναμη των Δασών» είναι πολύ σημαντικά για μένα. Πρόσφατα είχα μια συζήτηση με τον ανιψιό μου, ο οποίος είπε ότι τα πριόνια μας έχουν σχεδιαστεί μόνο για την κοπή δέντρων. Τώρα μπορώ να τον φέρω εδώ και να του δείξω ότι τα δέντρα μερικές φορές πρέπει να κόβονται, προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος και φως για να αναπτυχθούν καινούργια. Η έκθεση μου επιτρέπει να του εξηγήσω ότι τα προϊόντα μας βοηθούν στην προστασία και τη διατήρηση της φύσης. Είναι καλό να δίνουμε στα προϊόντα μας ένα πλαίσιο. Πέρα από αυτό, μπορούμε να προσφέρουμε στους ανθρώπους την ευκαιρία να βιώσουν όλα όσα πρεσβεύουμε, ποιο είναι το υπόβαθρο της επωνυμίας μας και τι προνόμιο είναι να εργαζόμαστε μέσα και με τη φύση.